Sunday, September 30, 2007

Sistemul de referinta


In fizica: "Capra paste orizontal, iarba creste vertical sau capra paste vertical, iarba creste orizontal?"

Vorbind mai devreme pe mess cu Cristina, colega mea din liceu (iata ca ti-am publicat numele ;))) mi-am adus aminte si de problema de mai sus formulata destul de des de profesorul nostru de fizica atunci cand incerca sa ne incurce.. Mai era si problema tzantzarului la patinaj care cazuse intr-un viraj, dar asta e alta poveste ;))
Ma refer acum la sistemul nostru de referinta. Ca elevi, liceeni, studenti aveam foarte clara imaginea celor 4 luni de vacantza cumulate pe parcursului anului. Acum ca am devenit "oameni mari" avem la dispozitie doar o luna. S-au schimbat si denumirile: am trecut de la "vacantza" la "concediu". Concluzia mea si a Cristinei a fost: "Macar pentru asta primim bani" ;)) Asa e.. macar atat!
Si ca veni vorba de bani trebuie sa mentionez si cum se schimba sistemul de referinta atunci cand trebuie data o valoare acesor bani. In scoala generala nu stiam exact ce sunt banii asa ca nu ma voi lega de perioada asta. In liceu totul se raporta la fondul scolii, apoi in facultate masura o reprezentau covrigii. Intrebarile frecvente erau de genul: "Cat costa bluza aceea? Hmm.. 30 de covrigi.. scump, scump!" Acum ca am absolvit facultatea ne raportam la bilete de avion si euro pentru ca nu mai avem stare sa stam in tara. "Cat costa excursia in Italia? Cu Easyjet 50 euro. Super! Cand plecam?".. Toate bune si frumoase numai ca in curand vom ajunge sa avem ca si sistem de referinta Pampersii, cum zicea azi Alexutz despre verisoara ei.. apoi pretul muraturilor din piatza sau mai stiu eu ce..

Care este sistemul tau de referintza?

2 comments:

Anonymous said...

Sistemul meu de referinta sunt sucurile :D

dee said...

Uitasi sa mentionez ca mai nou sistemul meu de referintza este reprezentat si de bonurile de masa ;))